Veel gestelde vragen


Algemeen

Kleur

De kleuren van de producten in de webwinkel komen overeen met de geleverde producten. Toch kan een foto die u op het scherm bekijkt er een beetje anders uitzien dan het product zelf. Dit hangt onder meer af van uw schermtype en beeldscherminstellingen. Maar zelfs op het beste scherm ziet een foto een beetje anders uit dan bijvoorbeeld een afdruk of het product zelf.

Geverfde materialen (o.m. papier, lint) kunnen variëren tussen productieruns, waardoor het kan voorkomen dat de kleur iets verschilt tussen maten en leveringen. Hoewel wij altijd proberen om per order qua kleur zoveel mogelijk te matchen, adviseren wij om voldoende decoratie (in één keer) te kopen zodat uw project volledig afgerond kan worden. Wij kunnen niet garanderen dat vervolgaankopen exact matchen met een eerder aangekocht product, hoewel de kleurverschillen vaak nihil of minimaal zijn.

Verschillende fabrikanten gebruiken dezelfde kleurnaam voor hun decoratie. Echter, deze hoeven niet per definitie te matchen. Als u verschillende soorten decoratie bestelt in dezelfde kleur, kunt u het beste eerst contact met ons opnemen voor advies op het gebied van compabiliteit.


Wat is het verschil tussen enkelzijdig (EZ) en dubbelzijdig (DZ) satijnlint?

Enkelzijdig satijnlint glanst maar aan één kant (de andere kant is in dezelfde kleur, maar dof/mat). Dit in tegenstelling tot dubbelzijdig satijnlint dat aan beide kanten identiek is en aan beide kanten glanst.

Hoe bestel ik?

Bestellen in de webshop

Heeft u een product gezien dat u wilt bestellen? Klik dan op knop "bestellen" (het winkelwagentje). Uw bestellijst wordt automatisch bijgehouden.

Als u klaar bent met shoppen, klik dan op de "winkelwagen" rechts bovenin. U ziet nu uw bestellijst en kunt indien gewenst de bestelde aantallen aanpassen of producten toevoegen en verwijderen.
Indien u tevreden bent, klikt u op de knop "bestellen".

Vul de wijze van verzending en de wijze van betaling in, en daarna uw naam en adresgevens.

Als laatste dient u onze algemene leveringsvoorwaarden te aanvaarden en uw bestelling te bevestigen door op de knop "bestellen met betaalverplichting" te klikken, zodat uw bestelling ingevoerd wordt in ons systeem.

U ontvangt daarna een orderbevestiging met de betalinggegevens per email. Indien u na uw bestelling geen email met orderbevestiging heeft ontvangen, wordt u vriendelijk verzocht om uw spambox/junk mail te checken. Af en toe komt de orderbevestiging hier terecht. Indien niet, wordt u vriendelijk verzocht per email contact met ons op te nemen: info@pompomz.nl. U ontvangt dan z.s.m. een kopie van uw orderbevestiging via uw email.


Bestellen per email

Wilt u liever niet online in de webshop bestellen of heeft u specifieke wensen of vragen? U kunt uw bestelling, wensen of vragen per email (info@pompomz.nl) aan ons doorgeven. Wij nemen vervolgens contact met u op en stellen indien van toepassing een offerte op maat voor u op.

Vergeet niet in uw bestelling de gedetailleerde productomschrijving te vermelden. Voor bestellingen per email ontvangt u van ons een orderbevestiging met het ordernummer, totale factuurbedrag (incl. verzendkosten) en de betalingsgegevens. Nadat deze door u wordt bevestigd, nemen wij de bestelling in verwerking.


Hoe betaal ik?

Hoe kan ik betalen bij PomPomz?

U kunt uw bestelling bij ons direct online betalen via iDEAL of Paypal. Betaalt u liever niet online, dan kunt u het bedrag ook overschrijven op onze bankrekening o.v.v. uw naam en het ordernummer:

IBAN: NL82 RABO 0134 7651 41
BIC: RABONL2U
ten name van: DIMAURO te Puth

Tijdens het afrekenen kunt u zelf kiezen welke betaalmogelijkheid het beste bij u past.

Als u betaalt per overschrijving wordt uw bestelling pas verzonden, nadat we de betaling hebben ontvangen. Dit kan enkele dagen duren.
Het totale factuurbedrag van uw bestelling dient binnen 10 dagen na ontvangst van de orderbevestiging op onze rekening bijgeschreven te zijn. Als dit niet het geval is wordt uw bestelling geannuleerd.


Hoe weet ik hoeveel ik moet betalen?

Per product ziet u de prijs inclusief BTW en exclusief verzendkosten.


Intracommunautaire bestellingen

Omdat PomPomz gevestigd is in Nederland, kunnen bestellingen door bedrijven gevestigd in andere EU-landen (die over een geldig BTW nummer beschikken) aangemerkt worden als intracommunautaire levering. Bij een intracommunautaire levering is de bestelling vrijgesteld van BTW, d.w.z. 0% BTW wordt in rekening gebracht op de eindfactuur (de BTW wordt verlegd naar de koper). Wilt u hier gebruik van maken, kunt u dit aangeven tijdens het bestelproces. Vermeld ook uw BTW nummer en uw bedrijfsnaam. De BTW wordt dan automatisch verlegd cq. niet in rekening gebracht op uw factuur.


Levering

Wat zijn de verzendkosten?

Bestelt u voor meer dan € 50 (excl. BTW), dan verzenden we uw bestelling gratis naar adressen in Nederland, België en Duitsland.
Bestelt u voor meer dan € 100 (excl. BTW), dan verzenden we uw bestelling gratis naar adressen in de rest van Europa.

Voor bestellingen onder € 50 in Nederland, België en Duitsland en bestellingen onder €100 in de rest van Europa en verzending naar niet-Europese landen, dient u verzendkosten te betalen.  

Wij verzenden uw bestelling met PostNL, Deutsche Post of DHL.

De verzendkosten (incl. verpakkingskosten) zijn conform de onderstaande tabel:

Orderbedrag incl. BTW
< € 25
€ 25 - € 50
€ 50 - € 100
> € 100
Nederland, België en Duitsland
€ 2,95
€ 4,95
GRATIS
GRATIS
Europa
€ 3,95
€ 5,95
€ 7,95
GRATIS

Indien de bestelling niet als brievenbuspost verzonden kan worden, wordt de zending als pakket aangeboden. Bestellingen boven € 150,00 worden als pakket inclusief track & trace verzonden.

PomPomz is niet verantwoordelijk voor vertraging van de bestelling tijdens verzending door PostNL, Deutsche Post of DHL.


Wat is de levertijd?

Wij proberen uw bestelling binnen 24 uur na ontvangst van de betaling te verzenden. Bestellingen waarvan de betaling voor 14 uur ontvangen is, worden in principe nog dezelfde dag verzonden (op werkdagen).


Wat als een product niet in voorraad is?

De op de productpagina's getoonde producten zijn op voorraad en kunnen wij onmiddellijk leveren, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Is onze voorraad tijdelijk uitverkocht, dan kunnen wij u per email laten weten wanneer het product opnieuw besteld kan worden.

Overmacht

PomPomz is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de klant indien PomPomz daartoe gehinderd is door overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan ernstige bedrijfsstoringen bij PomPomz en transportstagnatie.


Registeren

Moet ik me registreren om te kopen bij PomPomz?

Nee, u hoeft zich niet te registreren. Echter, als u winkelt in onze webshop vragen wij u bij de checkout-procedure om uw persoonlijke gegevens te registreren, zodat we uw bestelling kunnen opsturen.


Retouren

Wat moet ik doen als er een probleem is met mijn bestelling?

Als u bij de levering merkt dat iets niets in orde is, kunt u het beste binnen 24 uur contact met ons opnemen via info@pompomz.nl. Na overleg kunt u het product terugsturen en doen wij ons best om het product te vervangen.


Bent u niet tevreden?

Het retourneren van onze producten is mogelijk als het niet aan uw verwachtingen voldoet. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst.
U ontvangt dan uw aankoopbedrag (incl. verzendkosten) terug. Neem hiervoor wel altijd eerst even contact met ons op. De verzendkosten om het product te retourneren zijn voor uw eigen rekening.

Wij vragen u vriendelijk direct de bestelling te controleren of de producten overeen komen met de bestelling. U dient wel rekening te houden met eventuele kleurverschillen.

Alleen ongebruikte en niet door u beschadigde producten worden teruggenomen.

Let op: het zijdevloei papier waarvan de pom poms, honeycomb ballen en waaiers gemaakt zijn, is erg dun en fijn. Het scheurt snel. Het uitvouwen dient derhalve zeer voorzichtig en zorgvuldig te gebeuren. Opengevouwen (ook gedeeltelijk), geplakte of ingeknipte decoraties worden niet teruggenomen!